SWIS Suite

Om gedrag van leerlingen goed te monitoren en te weten wat écht speelt in het onderwijs, is een goede dataverzameling van belang. SWIS™ Suite is een programma waarmee scholen data verzamelen over gedragsincidenten op school-, klas- en leerlingniveau. Deze dataverzameling is onderdeel van het School Wide Positive Behavior Support (SWPBS). Met SWIS Suite verzamelen scholen op een efficiënte, betrouwbare en vertrouwelijke manier informatie over gedragsincidenten en gewenst gedrag op school. Zo krijgt u inzicht in wat er op uw school gebeurt en wat risicovolle ontwikkelingen zijn.
Het team registreert gedragsincidenten en evalueert en analyseert de data. Door een schoolbrede aanpak kunnen scholen onderbouwde beslissingen nemen voor de opzet van gerichte interventies.

In SWIS™ Suite worden de leerlingen onderverdeeld in drie modules met bijbehorende interventies:

SWIS: universele interventies

De ‘universele interventies’ worden ingezet voor de grootste groep leerlingen en richten zich op het expliciet maken van verwachtingen en het structureel waarderen van gewenst gedrag. Met behulp van SWIS Suite kunnen scholen gedragsincidenten voor deze groep registreren en analyseren. [lees meer]

CICO-SWIS: doelgroep interventies

De ‘doelgroep interventies’ richten zich op leerlingen met beginnend probleemgedrag. Door deze groep preventief en tijdelijk extra ondersteuning te bieden, kan gedrag tijdig worden bijgestuurd. Binnen SWIS Suite kunnen deze leerlingen worden gemonitord via scores op enkele brede schoolnormen en -waarden. [lees meer]

ISIS-SWIS: intensieve individuele interventies

De ‘intensieve individuele interventies’ zijn bedoeld voor leerlingen die kampen met zwaardere gedragsproblemen. Deze groep heeft een intensievere vorm van professionele hulp nodig. In SWIS Suite kunnen scholen voor deze leerlingen individuele gedragsdoelen registreren, scoren en analyseren. [lees meer]

Meer informatie?

Wilt u meer informatie over SWIS Suite of maakt u al gebruik van SWIS Suite? Ga dan naar swissuite.nl of neem direct contact op.